Häkkeri Manifest

Ma tõlkisin eesti keelde kuulsa häkkeri The Mentori manifesti, mille ta kirjutas pärast seda, kui ta arreteeriti. See manifest annab kõige täpsema ülevaate häkkeri mõttemaailmast.

Täna püüti veel üks kinni. Kõik ajalehed kirjutavad sellest. „Teismelist süüdistatakse arvuti alastes kuritegudes“, „Panga kaitsesüsteemi sisse murdnud häkker püüti kinni“…Kuradima nolgid. Nad on kõik ühesugused. Kuid kas teie, oma viiekümnendate tehnika teadmistega olete kunagi häkkerile silma vaadanud? Kas te olete selle üle mõelnud, mis sunnib teda tegutsema, mida ta otsib ja mida tal vaja on?

Mina olen Häkker, tere tulemast minu maailma. Minu maailm sai alguse koolipingist. Ma olen targem, kui enamus teisi minuealisi lapsi. See jama, mida mulle õpetatakse, matab mind elusalt maha. Kuradima algklassi õpilane. Ma olen juba keskkoolis. Õpetaja seletab klassile 15.korda, kuidas võrrandit lahendada. Ma olen sellest juba ammu aru saanud. „Ei, õpetaja, ma ei näita teile lahenduskäiku, ma lahendasin selle peast.“, Kuradime poisike. Küllap kirjutas kellegi pealt maha. Nad on kõik ühesugused. Ma tegin täna enda jaoks avastuse. Ma avastasin enda jaoks arvuti. Oota veidi, see on lahe. Ta teeb kõike, mida mina tahan. Kui ta eksib, siis ainult minu käsul. Mitte sellepärast, et ma ei meeldi talle või et ma kiusan teda. Või sellepärast, et ma pean ennast tarkpeaks. Ta eksib vaid minu käsul.

Kuradima poisike. Muud ei teegi, kui mängib mänge. Nad on kõik ühesugused. Ning siis see juhtuski, uks maailmasse avanes. Purskas telefoniliinidesse nagu heroiin veresoonde, ning elektriimpulss läks maailmasse rändama, igapäevane elu kadus tagaplaanile. Seda maailma olen ma kogu elu otsinud. Ma tunnen siin igat üht, kuigi ma pole ühegagi neist kohtunud, ning pole kunagi rääkinud, võimalik, et ei kuule nendest enam kunagi. Ma tunnen teid kõiki. Kuradima poisike. Jälle piinab telefoniliini.

Olen valmis kihla vedama, et me oleme kõik ühesugused. Meid toideti koolis beebitoiduga, kui me tahtsime liha. Liha, mida meile anti, oli läbi näritud ja maitsetu. Meid käsutasid sadistid, meid ignoreeriti. Need, kes võisid meile midagi asjaliku õpetada, olid nagu veetilgad kõrbes.

Nüüd on see meie maailm. Maailm täis elektrone ja lüliteid,maailm, mille hinnatakse lähtekoodi ilu. Me muudame olemasolevad teenused (mille hind peaks väärtuselt olema minimaalne, kuid mille hinnad ulatuvad siiski taevani) tasuta teenusteks, aga teie nimetate meid kurjategijateks. Me uurime, aga teie kutsute meid kurjategijateks. Me otsime teadmisi, kuid teie peate meid kurjategijateks. Meil pole rasse, pole rahvust, pole usku, kuid teie jaoks oleme kurjategijad.  Te ehitate tuumapomme, alustate ja peate sõdu, te tapate, valetate, ning üritate uskuma panna, et see on meie endi heaks, ning juba me oleme kurjategijad.

Jah, ma olen Kurjategija. Minu kuriteoks on uudishimu. Minu kuritegu seisneb selles, et ma ei hinda inimest mitte välimuse, vaid selle põhjal, mida nad räägivad ja millest mõtlevad. Minu kuritegu seisneb selles, et ma olen teist targem. Ning seda ei anna te mulle kunagi andeks.

Ma olen häkker, ning see on minu manifest. Te võite kinni panna ühe isiku, kuid te ei suuda peatada meid kõiki. Lõppude lõpuks, oleme me kõik ikkagi nii ühesugused.

The Mentor                                                                                             1986

Kirjuta kommentaar

