Käpad küljes: Leap Motion Controller

leap motion

2013.aastal nägi ilmavalgust Leap Motion’i Controller. Seade, mis pidavat mõne aasta pärast täielikult välja asendama meile kõigile hästi tuntud arvutihiire ja klaviatuuri. Seadet tutvustavat videot vaadates tekkis mul väga suur huvi selle seadme vastu ning nüüd saan ma lõpuks ise sellega mängida.

Avaldan tänu Valgele Klaarile, mis oli nõus mulle seadet laenutama!

Nätsupaki suurune tulevikuseade

Leap Motion  Controller on nätsupakist veidi suurem omanäoline liikumistundlik sensor, mis selle loojate sõnul võib ühel päeval asendada traditsioonilist klaviatuuri ja arvutihiirt.  LM kontroller võimaldab  kasutajal  käte, näppude ja muude objektidega vehkides arvutile käsklusi anda, navigeerida, mängida, joonistada ja mudida. Seadme ülemisel poolel oleva tumedast plastikust katte all elutseb  2 infrapunakaamerat ning 3 sensorit, mis tekitavad seadme kohale 61 kuup-sentimeetri suuruse 3D tööala, milles kontroller on võimeline ära tundma  objektide liikumist. Seade teeb tööalast 200 pilti sekundis ja registreerib ära kõik liigutused, seejärel saadab see kogutud info kaabli kaudu arvutile, mis teeb vajalikud otsused.

Kui ma ühel lumisel detsembri pärastlõunal aparaadi kätte sain, lippasin kärsitusega  sellega koju,   ühendasin seadme arvutiga, paigaldasin vajaliku tarkvara, laadisin alla põnevamad rakendused ning kui ma  avasin tutvustava äppi, kadus kogu mu elevus praktiliselt silmapilkselt. Ja sellele järgnes sügav pettumus. Leap Motion pole nii lahe nagu ma esialgu arvasin.

Tuleviku seade, mis pole veel  päris valmis

LM kontrolleri kasutamine on üsna tüütu, sellega harjumine võtab üsna palju aega ja masin on sõna otseses mõttes vigane. Arvuti ega seade ei reageerinud alati minu žestikuleerimisele ning kui ühel korral kümnest see reageeriski, siis ei pruukinud see teha  seda, mida mina sellelt tahtsin.  Kuigi mõlemad käed olid õpetuse kohaselt sensori kohal nägi see haruharva minu mõlemat kätt, vahel nägi ta minu kätt, nagu oleks see mitu korda hakklihamasinast läbi käinud ja seejärel suvaliselt tagasi kokku õmmeldud, kuigi minu käed on täiesti terved ja need on sensoritest vaid paari sentimeetri kaudusel.

Käsi nägi välja, nagu oleks see mitu korda hakklihamasinast läbi käinud ja seejärel suvaliselt tagasi kokku õmmeldud.

Enamik ametlikust rakendusepoest leiduvatest äppidest on üsna kehvad. Need on vigased, koleda kasutajaliidesega, ning üldjuhul ei toimi nii nagu tahaks. Pealegi on seal ühe eduka äppi kohta paar selle samasugust koopiat, mis on lihtsalt teistsuguse nimega. Kuid nende kehvikute seas leidus ka mõni üsna korralik rakendus, näiteks mulle meeldis äpp nimega Form and Function, mis võimaldab kasutajal uurida loomade südame ehitust, seda iga nurga alt vaadelda, lohistada, kerida ja suurendada. Mina arvan, et kui Leap Motion peakski kunagi suurte rahvamassideni jõudma, siis peamiselt kui õppeaparaat, mis aitab kooliõpilastel huvitavamal viisil õppematerjali omandada.

form and function

Entusiastide mänguasi

Minu arvates ei sobi Leap Motion’i kontroller tavakasutaja arvuti külge ühendamiseks. Pigem oleks antud sensorit mõistlikum haakida selliste seadmete külge, millel muud sisendseadmed puuduvad või mis asuvad kasutajale kättesaamatus kohas. Näiteks sobiks antud aparaat kokku interaktiivsete stendidega, mida võib leida õpikeskustes, muuseumites ja õpilaborites.

Leap Motion on omanäoline entusiastide liivakast

Leap Motion kontroller on vigane mitmest aspektist, nii riistvara, kui ka tarkvara poole pealt. Seadme tööala on liiga väike või siis pole seadme andurid piisavalt tundlikud. Igatahes, seade ei tunne ära objekti, isegi kui see on sensorist paari sentimeetri kaugusel. 61- kuupsentimeetrist ei tasu juttugi teha. Tarkvara poolelt on see probleemiks, et äppe loovad pisikesed tegijad, kellel pole piisavalt vahendeid ega vast ka motivatsiooni antud platvormi jaoks korraliku sisu luua, seepärast on neist mitmesajast  rakendusest toimivad korralikult vaid mõni üksik. Kui mängu peaksid tulema suured ja tõsised ettevõtted, siis olukord muutuks, kuid ma kahtlen, et see kunagi juhtub. Mingisugust kasumit on sellel platvormil on pea võimatu teenida, kuna selle kasutajaskond on suhteliselt väike. Leap Motion on hetkel vaid omanäoline entusiastide liivakast.

LeapMotion

Leap motion on antud hetkel vaid lihtsalt üks kõrgtehnoloogiline mänguasi, mis on sobilik kingitus mõnele tehnikafriigist sõbrale või sugulasele.  Sellega ei saa hetkel ei korralikult midagi luua, mängida ega ka arvutis navigeerida. Nii et ei tasu veel kiirustada   klaviatuuri ja hiire prügikasti viskamisega.

Kirjuta kommentaar

