Üldjuhul on sotsiaalvõrgustikud kasutajate jaoks tasuta kättesaadavad. Nende kasutamise eest ei pea igakuiselt maksma, nad ei ole reklaambännereid tihedalt täis topitud, ning nad ei müü pealtnäha ka mingisuguseid tooteid. Kuidas siis teenivad sotsiaalvõrgustike kompaniid ning nende loojad miljardeid dollareid?
Investeeringud
Algkapitali sotsvõrgustiku käikulaskmiseks saadakse üldjuhul investeerijatelt. Inimesed on nõus investeerima potentsiaalsetesse rahapadadesse, mis võivad neile tulevikus tuua hiiglaslikke kasumeid. Mitme miljoni dollari suuruse algkapitali oma projekti käikulaskmiseks said ka Facebook ja Twitter.
Päevas külastavad populaarseid sotsvõrgustiku lehte miljonid kasutajad. Päevast päeva vaatab neile otsa üks ja sama veebileht, ning patt oleks selline pind tühjaks jätta.
Veebilehtede omanikke peamiseks tuluallikaks on “anda rendile” oma veebilehe pind reklaamide paigutamiseks. Sama rahateenimist moodust kasutavad ka sotsvõrgustikud.
Premium-kasutajad
Enamikku sotsiaalvõrgustikest saavad inimesed tasuta kasutada. Kuid mõningates sots.võrgustikes peab registreerumise ja/või kasutamise eest maksma või siis saab kasutaja teatud summa eest mõningaid privileege. Näiteks LinkedIn-i saavad kõik tasuta kasutada, kuid premium-kasutaja, võib teoreetiliselt antud sots.võrgustiku kaudu kergemini tööd leida kui tavaline kasutaja.
Virtuaalsed kingitused
Sots.võrgustikust rahamasinat teha on üpriski keeruline, ning nende loojad peavad mõtlema loominguliselt. Üheks võimaluseks on müüa kasutajatele virtuaalseid “kingitusi”, mida kasutajad võivad üksteisele kinkida.
Kuiv ja tühi sotsvõrgustik ei ole just kõige lõbusam koht kus olla, ning seetõttu võib sotsvõrgustik ühel päeval inimtühjaks jääda.
Seepärast lisatakse sotsvõrgustiku igasugu rakendusi, mänge ja muud toredat, mis ei lase kasutajal veebilehelt lahkuda. Mõningaid rakendusi teevad sotsiaalvõrgustiku loojad ise. Kuid suurema osa rakendustest valmistavad arendajad väljaspoolt. Rakenduste tegijad peavad maksma sotsvõrgustiku omanikele, et nad saaksid oma toote paigutada vastavale veebilehele.
Sotsiaalvõrgustikud sisaldavad suurel hulgal kasulikku infot nii reklaamiagentuuride, luureteenistuste, riigiasutuste ja muude organisatsioonide jaoks. Sotsiaalvõrgustikes sisaldub info miljonitest kasutajatest, nende huvidest, ideoloogiatest, arvamustest, hobidest jne. Kogu selle info eest on paljud nõus välja käima suuri summasid, ning tavakasutajad isegi ei kahtlusta, et nende kohta käivate andmetega kaubeldakse. Kuid õnneks on kogu “ametlikult” müügis olev info anonüümne. (Nii igatahes väidetakse)
Üks kommentaar “Kuidas sotsiaalvõrgustikud raha teenivad?”